فرهنگی >> عمومی >>

اخبار ویژه

کد خبر: ۸۸۲
تاریخ انتشار:۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
اجمالی/

تهران - ایرناپلاس- تهمینه میلانی، نویسنده و کارگردان مشهور، هفته گذشته میهمان ایرناپلاس بود و به برخی پرسش‌های مطرح درباره خود پاسخ داد. بخش نخست این گفت‌وگو به حواشی ایجاد شده در زمینه نمایشگاه نقاشی او اختصاص دارد که مهمترین اظهاراتش در این‌باره در استودیوی ایرناپلاس را می‌خوانید:

**معترضان درواقع دانشجویان نبودند، تنها 5-6 دانشجو بودند، كه با مدیریت آقایی به نام  «الف.پ» هدايت می‌شدند و ايشان به دلایلی مجبور بود که از ایران برود و در خارج از کشور زندگی کند.

**این آقا به دلیل پرونده‌هایی که داخل ایران دارد، مجبور است با یک سری از گروه‌هایی که در ایران موسوم به گروه فشار هستند و قدرتمندند، همکاری کند.

**آقاي «الف.پ» یکی از کارهایی که انجام می‌دهد، این است كه برای هنرمندان مطرح هنرهای تجسمی مثل تناولی، آقای ممیز، آغداشلو و خیلی‌های دیگر پرونده‌سازی می‌کند و  به‌نوعی قصد دارد بی‌اعتبارشان کند.

**مدارکی داريم از جمله لايوهایی که گذاشته‌اند در اينستاگرام و... که همگی غیرقانونی بود و جرم آنها هم خیلی بزرگ است.

**در این تصاوير، به رئیسشان که همین آقای «الف.پ» است، گزارش می‌دهند و ایشان هم در صفحه اينستاگرامش از آنها قدردانی می‌کند و می‌گوید : خوب کردید. سلبریتی‌ها را چه به اینکه نمایشگاه بگذارند! 

**خانم گالری‌دار چون تازه‌کار بود و گالری را تازه باز کرده بود، حالا ممکن است خودش انکار کند، ولی ترسید و گفت که بهتر است نمایشگاه را تعطیل کنیم.

**مثلاً اسنادی را که همین آقاي «الف.پ»  برای اینکه من را بی‌اعتبار کند رو کرد،  پرونده‌ای بود مربوط به 14 سال پیش که یک خانمی از من شکایت کرده بود که فیلمنامه‌ای به من داده و من بدون اجازه ایشان ساخته‌ام.

**كه  ایشان از کجا  به قوه قضاییه دسترسي دارد؟ ادامه می‌دهد: آيا  شما هم می‌توانید به قوه قضاييه رجوع كنيد و از آنها بخواهيد ورق ورق پرونده‌ای را در اختیارتان قرار دهند؟!

**این نهادها که به قدرت سینما واقف بودند دیدند که فایده ندارد فیلم‌های دولتی بسازند و بعد  نفروشد و بعد دوباره یکی دیگر را بسازند. این‌ها شروع كردند به جذب بازیگرها و کارگردان‌های معروف و با دادن پول‌های هنگفت، اقتصاد سینما را بیمار كردند.

**با اين تجارب شروع کردم از اینترنت تحقيق در مورد تكنيك اكرليك. پیش از آن من فقط رنگ روغن و  آبرنگ را می‌شناختم، ولی اکرلیک تجربه جدیدی بود. شروع کردم به نقاشی و این دنیا، من را با خود برد. 

**غم‌انگیزترین بخش ماجرا این است که این خانم وقتی به دفتر من آمد، آن‌قدر تحت تأثیر کتاب‌ها و فضای دفتر و نقاشی‌های من قرار گرفت که مدام  به من می‌گفت من عاشق شما هستم. 

**ایشان آن‌قدر تمایل داشت که نمایشگاه نقاشی من آنجا باشد که خانم دریازاده گفتند معمولاً گالری‌دارها 40 درصد از فروش را برمی‌دارند. مخالفت کردم...   ایشان در جواب گفته بودند که من فقط 20 درصد بپردازم. 

**خلاصه فردای آن روز این مسئله از طرف گروه فشار مطرح شد که یک نقاشی شبیه نقاشی خانم جینی است. جواب من این بود که اشکالی ندارد. فرض کنید من از ایشان الهام گرفتم.

**این خانم را در اینستاگرام پیدا کردم که یک خانم روس هستند و در اسرائیل زندگی می‌کنند . ایشان هم خیلی خانم  نازنینی بودند. جواب هم به من دادند و گفتند اشکالی ندارد من خیلی آدم صلح‌طلبی هستم و خیلی ممنون که به من گفتی و ماجرا تمام شد.

** کار به آنجا رسید شبکه تلویزیونی ایران که اهمیت به کارهاي مهم آدم‌هایی مثل من نمی‌دهد و هر قدرم هم کارهای انسانی و بشردوستانه کنیم یک‌بار هم مطرح نمی‌کند، حمله را شروع كرد.

**آقایی به اسم سرشار که ظاهراً مسئول گروه کودک هستند، یک توییت توهین‌آمیز فرستادند.

**. اين آقا نقاشی یک دختر جوان کم سن و سال که از نقاشی من کشیده و شبیه نقاشی بچه‌ها شده بود را توييت كرده و نوشته «تهمینه میلانی هفت‌ساله از تهران»

**همسرم و دیگرانی که در جريان ماجرا بودند در این قضیه گفتند باید به قوه قضاييه شكايت كنم. معتقد بودند كه خانم گالری‌دار اصلاً صلاحيت گالری‌داري ندارد. می‌گفتند: تو قوی هستی اگر این بلا سر فرد ديگري  بیاید حتی ممكن است خودكشي كند. خصوصاً به‌دليل آنكه خانم قویمی به خاطر رفتارهای بسیار غیرحرفه‌ای و مصاحبه وحشتناک با روزنامه شرق بايد تنبيه شود. 

**همین‌طور از این دانشجویان نازنیني كه بازی خوردند و به‌زودی حتماً خودشان هم می‌فهمند و شاید حالا هم فهمیده‌اند، چون دیگر ساکت شدند، این عزيزان باید بدانند که هر رفتاری تاوان دارد.
**در حال حاضر دویست گالری در تهران است. باور کنید صد و پنجاه تا از آن‌ها اصلاً نمایش ندارند! یعنی همه این هیاهو الکی بود. فقط مسئله بی‌اعتبارکردن من بود.
**خانم دريازاده مدير داخلى همان نمايشگاه،  طی صحبتى به من اعلام كردند كه آقاى ملانوروزى در زمينه نرخ‌گذارى تابلوها خبره هستند، بهتر است  از ايشان دعوت كنيم تا قیمت‌گذاری تابلوها با مشاوره وى انجام شود. 
** در ادامه هم گفتند سه نقاش توسط من استخدام شده‌اند تا در ازاى دريافت پول، تابلوها را براى ميلانى بكشند و ميلانى فقط اين تابلوها را امضا كرده است. در مرحله بعد اعلام كردند كه حتى پول هم به اين نقاش‌ها نداده است و به آنها قول داده است كه توسط او هنرپيشه شوند.

** آدم‌هایی در اين مملكت حضور دارند كه خيلى پولدار هستند و خیلی دوست دارند كه فرزندانشان بازيگر شوند و گاه به من ٥٠٠ ميليون تومان پيشنهاد می‌دهند تا بچه‌هايشان را هنرپيشه كنم.
**همه نقاشی‌ها را خودم کشیده‌ام و با عشق هم  کشیده‌ام و با محتوایی كه خودم دوست دارم . انكار هم نمی‌کنم گاه  الهام هم می‌گیرم كه هيچ اشكالى ندارد.
 
گفت‌وگو از سیدمهدی موسوی تبار و هنگامه ملکی
 
ارسال نظر
* captcha:
آخرین اخبار ادامه...
انگیزه‌های مختلف ساختن فیلم در خارج از کشور
کارگردان «سامورایی در برلین» مطرح کرد:

انگیزه‌های مختلف ساختن فیلم در خارج از کشور

مجازات سنتی روزه‌خواری، امروز بازدارندگی ندارد
حجت‌الاسلام علی شفیعی، پژوهشگر فقه:

مجازات سنتی روزه‌خواری، امروز بازدارندگی ندارد

دفتر رئیس‌جمهوری نتیجه درخواست‌ها را اعلام کند
شهرام گیل‌آبادی درباره دیدار اهالی فرهنگ و هنر با روحانی گفت:

دفتر رئیس‌جمهوری نتیجه درخواست‌ها را اعلام کند

چه کسانی به دنبال لغو مجوز کتاب های پر فروش هستند؟
انسان خردمند و انسان خداگونه لغو مجوز نشده‌اند

چه کسانی به دنبال لغو مجوز کتاب های پر فروش هستند؟